10% تخفیف بیشتر هم مهمون ما باش!

بهترین کتاب گام به گام کدام است؟! _ آپدیت 1400

سالار ترابیسالار ترابی
بهترین کتاب گام به گام

امروزه کتاب های گام به گام به جزئی جدایی ناپذیر از کتاب های دانش آموزان تبدیل شده است! بنابراین تصمیم گرفتیم که بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی نماییم.

برای این رتبه بندی و مقایسه از 4 مورد از بهترین کتاب های گام به گام موجود در بازار استفاده شده:

کتاب های گام به گام دروس طلایی کاگو

کتاب های گام به گام شاه کلید کلاغ سپید

کتاب های گام به گام درس پک مهروماه

کتاب های گام به گام درس یار منتشران

برای آشنایی بهتر با این مجموعه ها، ویدیوی اختصاصی کتاب آنلاین24 درمورد “ معرفی و مقایسه بهترین کتاب گام به گام  ” را تماشا فرمایید:

 

بخش اول: اهمیت خرید کتاب های گام به گام

پیش از اینکه به رتبه بندی و معرفی بهترین کتاب گام به گام بپردازیم، بهتر است ابتدا فلسفه تولید کتاب های گام به گام را بدانید!

ایده اصلی تولید کتاب های گام به گام، پاسخگویی آنها به سوالات و تمرین های کتاب درسی بود! دلیل آن هم بسیار واضح است (چون که معمولاً در امتحانات مدرسه از همین تمرین ها و سوالات کتاب درسی استفاده می شود!) بنابراین سری اول کتاب های گام به گام که توسط انتشارات منتشران به بازار معرفی شد، صرفاً شامل پاسخ های تمرین های کتاب درسی بود! اما در ادامه با ورود سایر ناشران آموزشی، رقابت در بین کتاب های گام به گام بسیار جذاب شد!

ورود ناشران جدیدتر و خوبی همچون کاگو و کلاغ سپید (جالبه بدونید که کلاغ سپید زیرمجموعه انتشارات گاج هستش!) و رقابت آنها با منتشران و مهروماه سبب پیشرفت چشمگیر نسل جدید کتاب های گام به گام شد! به گونه ای که امروزه کتاب های گام به گام علاوه بر پاسخگویی به تمرین های کتاب درسی، شامل درسنامه و نمونه سوالات تستی نیز هستند! (البته که این درسنامه و تست ها اصلاً برای آزمون ها کفایت نمیکنند اما در نوع خودشون بسیار کاربردی هستند!)

بخش دوم: معرفی بهترین کتاب گام به گام

اکنون به با فلسفه تولید کتاب های گام به گام آشنا شدید، نوبت به معرفی بهترین کتاب های گام به گام است! برای این رتبه بندی و مقایسه از منابع بسیاری استفاده شده است. (در انتهای این مقاله فهرست منابع استفاده شده را خدمت شما عزیزان معرفی کرده ایم. پس با خیال راحت به خواندن ادامه این مقاله ادامه دهید!)

رتبه 1 و بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار: کتاب های دروس طلایی کاگو

رتبه 1 و بهترین کتاب گام به گام متعلق به کتاب های دروس طلایی کاگو است! تمامی فاکتور های مورد بررسی (البته بجز فاکتور قیمت!) گواه این برتری هستند! مجموعه کتاب های دروس طلایی کاگو برای دانش آموزان تمامی مقاطع و از اول ابتدایی تا دوازدهم موجود هستند.

دروس طلایی کاگو
مجموعه کتاب های دروس طلایی کاگو رتبه 1 بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار

مجموعه کتاب های “دروس طلایی کاگو” در یک نگاه:

  1. این کتاب ها در سه نوع “دروس طلایی” ، “دروس طلایی ضروری” و “دروس طلایی کووید” تولید می شوند! (کامل ترین نوع همان دروس طلایی است و پیشنهاد می کنیم شما نیز همان را تهیه نمایید.)
  2. این کتاب بصورت تجمیعی است و شامل تمام دروس هر پایه می باشد.
  3. پیش از شروع درسنامه، بخش ویژه ای تحت عنوان “محتوای ویژه کتاب” قرار دارد. (در این بخش مشخص می‌کند که در این کتاب به‌ صورت تخصصی روی چه مواردی تمرکز شده است)
  4. درسنامه های این کتاب کاملاً ساده و قابل فهم هستند و امتیاز نسبتاً خوبی کسب می کنند. (بهترین درسنامه در بین 4 مجموعه معرفی شده)
  5. حجم این درسنامه ها بسیار خوب است (پوشش کامل بر مطالب دارد)
  6. در این کتاب به تمامی سوالات و فعالیت های کتاب درسی پاسخ داده شده.
  7. در درس‌ های عربی، انگلیسی و قرآن، واژه‌نامه‌ها و ترجمه خط به خط درس نیز آورده شده.
  8. در تمام درس ها موارد مهم، سؤالات امتحانی و همچنین ارزش‌یابی مستمر و جدول بودجه‌بندی نیز آورده شده است.
  9. بخش بدفهمی‌های رایج مورد توجه بسیاری مخاطبین قرارگرفته است. (در این بخش اشتباهات احتمالی دانش آموزان را حین حل سؤال گوشزد می‌کند!)
  10. بخش دیگری که در این کتاب وجود دارد، قسمت سوالات است. (نسبت به محتوای کل کتاب دروس طلایی، تعداد سؤالات بسیار کم است!)
  11. برخلاف قسمت قبل که بسیار کامل و جامع بود ، کتاب های دروس طلایی در بخش سوالات حرف زیادی برای گفتن ندارند! (در این کتاب ها بیشتر بر روی بحث آموزش تمرکز شده!)
  12. اگر چه تعداد این سؤالات محدود است، اما مخاطب با حل کردن آنها می‌تواند یادگیری خود را تکمیل کند!
  13. بخش بعدی نمونه سؤالات آزمون دی‌ماه هستند. ( این قسمت در انتهای هر درس قرار دارد و مناسب ایام امتحانات است و شامل یک آزمون 20 نمره‌ای می‌باشد.)
  14. فونت مطالب اندکی ریز است و در استفاده طولانی مدت چشم را اذیت می کند! (البته باتوحه به این حجم ظاهراً چاره دیگری نبوده!)
  15. در مجموع اگر بدنبال کتابی هستید که برای امتحانات مدرسه به خوبی آماده باشید، کتاب های دروس طلایی کاگو یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود!

رتبه 2 بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار: کتاب های شاه کلید کلاغ سپید

رتبه 2 بهترین کتاب گام به گام متعلق به کتاب های شاه کلید کلاغ سپید است! تفاوت اصلی کتاب های شاه کلید با کتاب های دروس طلایی در قسمت سوالات است! (گفتیم که تمرکز اصلی کتاب های دروس طلایی بر روی آموزش است. این درحالی است که تمرکز اصلی در کتاب های شاه کلید بر روی بخش سوالات است.)

شاه کلید کلاغ سپید
مجموعه کتاب های “شاه کلید کلاغ سپید” رتبه 2 بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار

مجموعه کتاب های “شاه کلید کلاغ سپید” در یک نگاه:

  1. این مجموعه ها بصورت تجمیعی و شامل تمام دروس هر پایه می باشند.
  2. درسنامه های این کتاب ها مبتنی بر انواع جدول ها و نمونه سوالات مختلف است.
  3. در این کتاب ها به تمامی سوالات و فعالیت های کتاب درسی پاسخ داده شده.
  4. تعداد سوالات در کتاب های شاه کلید کلاغ سپید نسبتاً زیاد است.
  5. در این کتاب ها، علاوه بر پاسخگویی به تمرین ها و فعالیت های کتاب درسی، پرسش های تالیفی از متن کتاب درسی نیز وجود دارد.
  6. ابتکار اصلی کتاب های کلاغ سپید همین پرسش های تالیفی از متن کتاب درسی است! (با این کار سعی می کنند که دانش آموزان را بصورت کاملاً حرفه ای برای امتحانات تشریحی آماده کنند!)
  7. در مجموع اگر بدنبال کتابی هستید که به طور حرفه ای برای امتحانات مدرسه آماده باشید، کتاب های شاه کلید کلاغ سپید یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود!

رتبه 3 بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار: کتاب های درس پک مهروماه

رتبه 3 بهترین کتاب گام به گام متعلق به کتاب های درس پک مهروماه است! این کتاب ها به نوعی ترکیبی از کتاب های دروس طلایی کاگو و شاه کلید کلاغ سپید محسوب می شوند! کتاب های درس پک مهروماه برای تمامی مقاطع و از اول ابدایی تا دوازدهم موجود هستند.

کتاب های درس پک مهروماه
مجموعه کتاب های “درس پک مهروماه” رتبه 3 بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار

مجموعه کتاب های “درس پک مهروماه” در یک نگاه:

  1. کتاب های درس پک از دو بخش مستقل تشکیل شده اند!
  2. بخش اول تحت عنوان “پک راهنمای گام به گام دروس” نامگذاری شده. (شامل ایستگاه آموزش + پاسخ ها + نمونه سوال)
  3. ایستگاه آموزش شامل آموزش مفاهیم و نکات درسی به صورت جامع ، مختصر و نموداری است.
  4. تأکید ها و تذکرات مهم ، مفید و کاربردی برای هر درس نیز در همین بخش قرار دارد. (تقریباً مشابه بخش کج فهمی های رایج در کتاب های دروس طلایی کاگو است!)
  5. در این کتاب ها به تمامی سوالات و فعالیت های کتاب درسی پاسخ داده شده.
  6. همچنین 3 نمونه سوال برای امتحانات پایان ترم اول درنظر گرفته شده است.
  7. بخش دوم شامل پک نمونه سوالات امتحان نهایی است!
  8. در این بخش تعداد بسیار زیادی نمونه سوال برای امتحانات نهایی درنظر گرفته شده (تعداد این آزمون ها برای پایه های مختلف متفاوته! _مثلاً برای مقطع دوازدهم ریاضی 43 آزمون نهایی وجود دارد!)
  9. این مجموعه ها بصورت تجمیعی و شامل تمام دروس هر پایه هستند.
  10. در مجموع اگر بدنبال کتابی هستید که پاسخ تمامی فعالیت ها و تمرین کتاب درسی را داشته باشد و شامل درسنامه و نمونه سوالات امتحانی باشد، کتاب های درس پک مهروماه گزینه خوبی برای شما خواهند بود!

رتبه 4 بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار: کتاب های گام به گام درس یار منتشران

رتبه 4 بهترین کتاب گام به گام متعلق به کتاب های درس یار منتشران است! انتشارات منتشران کتاب های گام به گام درس یار را برای تمامی مقاطع و از پایه اول ابتدایی تا دوازدهم تولید می کند. (نسل جدید کتاب های درس یار منتشران پیشرفت بسیار چشمگیری نسبت به ورژن ها گذشته خود دارد!)

پ.ن : شاید بد نباشد که بدانید که چند سالی است که خیلی سبز امتیاز منتشران را خریده است و هم اکنون این کتاب ها تحت نظارت انتشارات خیلی سبز تولید می شوند!

پ.ن 2: کتاب های درس یار منتشران بهترین انتخاب بین کتاب های گام به گام از نظر قیمت می باشند!

کتاب های درس یار منتشران
مجموعه کتاب های “درس یار منتشران” رتبه 4 بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار

مجموعه کتاب های “درس یار منتشران” در یک نگاه:

  1. این مجموعه ها بصورت تجمیعی و شامل تمام دروس هر پایه هستند.
  2. درسنامه های این کتاب ها در دروس عمومی، مبتنی بر پرسش و پاسخ هستند! (این کار به بهبود یادگیری بسیار کمک می کند)
  3. لحن درسنامه رسمی است. (اما دانش آموزان به خوبی با آن ارتباط برقرار می کنند!)
  4. حجم درسنامه بسیار خوب است و پوشش کاملی بر تمامی مطالب دارد
  5. در این کتاب ها به تمامی سوالات و فعالیت های کتاب درسی پاسخ داده شده.
  6. کتاب های درس یار منتشران فاقد سوالات تالیفی است (به پرسش ها و تمرین ها و فعالیت های کتاب درسی اکتفا شده _دقیقاً برخلاف کتاب های شاه کلید!)
  7. در این کتاب ها دو آزمون نیز وجود دارد (یکی برای ترم اول و یکی هم ترم دوم!)
  8. فونت مطالب اندکی ریز است و در استفاده طولانی مدت چشم را اذیت می کند! (البته باتوجه به حجم کتاب کاملاً منطقی به نظر می رسد!)
  9. در مجموع اگر بدنبال کتابی هستید که پاسخ تمام فعالیت های کتاب درسی را داشته باشد و درسنامه های مفید نیز داشته باشد، کتاب های درس یار منتشران یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود!

بخش سوم: جمع بندی نهایی درمورد بهترین کتاب گام به گام موجود در بازار

انتظار می رود که در این قسمت با هر 4 مجموعه معرفی شده به طور کامل آشنا شده باشید! اما پیش از خرید کتاب های گام به گام حتماً این موارد را درنظر داشته باشید:

  1. تهیه کتاب های گام به گام نباید شما را تنبل کنند! (اول خودتان پاسخ تمرین ها را بدهید و فقط برای چک کردن جواب ها از کتاب های گام به گام استفاده کنید!)
  2. بهترین کتاب گام به گام از نظر آموزش مطالب، کتاب های دروس طلایی کاگو هستند!
  3. بهترین کتاب گام به گام از نظر تنوع سوالات، کتاب های شاه کلید کلاغ سپید هستند
  4. بهترین کتاب از نظر قیمت، کتاب های درس یار منتشران هستند.
  5. بهترین کتاب از نظر جامع بودن، کتاب های درس پک مهروماه هستند.
  6. مهمترین فاکتور برای خرید کتاب های گام به گام، باید پاسخگویی به تمرین ها و فعالیت های کتاب درسی باشد! (در این زمینه هر 4 کتاب نامبرده شده امتیاز بسیار خوبی کسب می کنند.)
  7. و در نهایت از کتاب های گام به گام استفاده کنید ولی متکی به آنها نباشد!

بخش چهارم: معرفی منابع استفاده شده در این مقاله

اکیداً توصیه می کنیم که هر مقاله ای که در دنیای اینترنت میخوانید، حتماً مرجع و منبع آن را نیز بررسی کنید! (چون که خیلی از مطالب صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند و ممکن است شما را گمراه کنند!)

در این مقاله سعی شده که از هرگونه اغراق و بیان نظرات جانب دارانه خودداری شود. منابع استفاده شده در این مقاله:

  1. نظر سنجی های دانش آموزان در پیج رسمی اینستاگرام کتاب آنلاین24 (توی پیجمون هم کلی مطلب باحال و نظرسنجی و تخفیف میذاریم. مرسی که باما همراهید😍)
  2. آمار واقعی فروش کتاب های گام به گام در فروشگاه کتاب آنلاین24
  3. سالها تجربه در زمینه مشاوره تحصیلی و بررسی کتابها

چنانچه هرگونه نقطه نظری درباره این متن دارید، با کمال میل از آن استقبال خواهیم کرد.

به امید موفقیت همه شما عزیزان😇

دسته بندی راهنمای جامع خرید کتاب معرفی بهترین کتاب ها
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
سوالی دارید? چت از طریق واتساپ